search this blog!

Friday, December 31, 2010

01.01.11 yeahh!!

tomorrow is da dae!da dae is tomorrow!hope sumenye baik2 saja..btw say NO to wild nu yr eve:) cepatnye masa berlalu kn3..usia pon makin bertambah..ish3


ni entry yang terakhir tuk taon neh..bila recap balik sume entry2 aku neh ase nak gelak guling2 je haha..ape pny penceritaan lah yang aku da taip kat sini.lantak ahh..bukan org tengok pon.ye dak..


aku harap si dia akan lebih siyes bekerja dan bjye lam ape yang dia buat.kerja rajen2 bang..t buley naik pelamin cepat2..bhahaha:p keterujaan yang melampau


start kls 3hb tp tghari tu baru aku balik sana haha..sori lect >_<


p/s: abg sori..smlm ayg ttdo dpn lappy ms ym.bkn g berak lah!haha

Thursday, December 30, 2010

maapkan aku azim!

entry ni aku tujukan khas tuk abg azim yg kje kt suk,,bkp,unit protokol huhu..td die post sumthg psl duit..bunyinye cam terdesak nak duit.aku plak p wt lawak lembu kat liao sehingga menimbulkan bibit2 kemarahan..ohh abg azim sy mang x sengaja T__T


mang betul la kena ketulahan aku neh..cakap pasal duit,aku pon sangat memerlukan duit skang neh.PTPTipu lom masuk lg..next week da stat kls..lemaw lah cmnni! hp aku plak rosak! hp,aku tak cakap pon kan nk bli yg baru?aku men2 je lah! poyo je kaw nk tacing2 ngn aku~sigh! bla ahh...

Wednesday, December 29, 2010

eager yaww!!

guess wut..eager weyh nk tgk harimau malaya vs c narrow minded indon haha..wtf nk men bola pon sampai bgado gle babik..mang dasar tak sedo diri lah.MALINGSIAL?GANYANG MALAYSIA? adehh...bola tu kn bolat.tayah la nk kecoh sgt..i guess malaysia takkan marah if klh..bese la adat pertandingan..lau sume mng spe nk klh?haishh..tp yang  KITA marah ialah pasai pa p bakaq bendera kita?sah!!tak bertamadun HAHA

Tuesday, December 28, 2010

harini hari perlu CHILL

harini cuaca sangat baik..aku suka cloudy n windy..aman.kain pon cpt kering haha.mak soh angkat kain,,aku kata 'kejap lg' hehe


aku tade selera nak makan..tapi tummy ku lapar!nanti lah aku makan..sori perut..mgu depan sudah tiada masa tuk bersenang lenang..so harini hari perlu chill.habiskan hari2 terakhir dengan menikmati lagu2 lama so7..lagu zmn skola dulu..


tem2 mcm ni aku teringatkan mereka2 yang telah pegi meninggalkan aku..ada yg pegi tah ke mana.ada yang pegi mengadap Dia..baru2 ni aku mimpikan arwah tok wan..aku rindu dia.aku xpnh lupakan dia..dia ajo aku ngaji masa kecik2..aku tolong bukakan ubat dia sebab sebelah tangan tok wan paralyze.aku rindu tot,,kucenku yang manja.tot,,masuk syurga jan lupa kami ya!


harini juga aku rasa sedikit fobia..fobia membiarkan dia terus aktif d laman sosial.takut kalau2 yang dulu terjadi lagi.makanya sebelum nampak apa2 lebih baik kita tutup mana2 lubang stalk haha..penat rasanya menjadi sorg stalker yang tak berbayar haha..padan muka anda..sapa suruh!


apa aku merepek di the repekan ni?haha...harini kan hari perlu chill...aku mau senyum..senyum sambil terkenangkan mereka yang super duper hebat dalam hidupku..:) 

Monday, December 27, 2010

look like wut?

do i look weird tonite?ohh mayb a lil bit of blur haha..


okey i ruin my MONDAE FAVORITES..LOL

Friday, December 24, 2010

catatan akhir seorang sarjana~

hari ini hari jumaat..ya jumaat yang di nanti.kalau isnin 5 minggu yang lalu hari2ku dipenuhi dengan rungutan dan makian(mungkin..haha) tapi hari ini lain pula perasaannya...


hari ini hari terakhir aku duduk di meja ini. hari ini hari terakhir aku makan di pantry haha.hari ini hari terakhir aku membuat catatan di log book.


hari ini cuaca sangat baik!matahari sedang menebarkan warna jingganya.hatiku gembira sambey membuat lompatan patrick!yeahh!!


buat collegues sume,,tenkiu 4 all of ur kindness:) gonna mish BKP haha

Thursday, December 23, 2010

+ 1= makin tua~

ermmm pejam celik dah nak masuk taon baru..bertambah lagi la umur aku.makin tua makin banyak benda yang nk kena fikir.even money is not e.thg but e.thg is MONEY!!!

semalam hari bermain dengan emosi.masa sekarang sudah berlari.menghambat aku yang maseh merangkak seperti kura-kura..orang selalu cakap 'pelan2 kayuh' kalau dok pelan2 kayuh macam naik basikal tua baik jalan kaki di pedestrian saja haha..

lepas abs blaja,,cari kje..kje siang malam nk cari duit.pastu nk masuk minang anak teruna orang.bhahaha..

ohh samarnye masa depan...

Thursday, December 16, 2010

CHILL OUT!


sok ari jumaat..heaven!igt nk mintak half dae lah,,,im off to aloq staq tomorrow.wheww!!da lme x pulang ke kg halaman hahaha..ipoh took my heart away from da place whr i wuz born :)


smgu je lg tuk abiskn practical training.santai golek2 di umah smgu den pulang ke campus...urghhh!!idop lam deretan kotak kecik yg ku panggey sebagai KOLEJ! haha neway im sooooOO excited to meet all my sygness!imy miss u ol muchoss!!:)

Tuesday, December 14, 2010

exciting protocol!

whewww!!arini mgu bkje under protocol unit..best gak la cz dpt wt kje d lua opis>_< td kne g kanthan cz TPM dtg tuk ground breaking ceremony..ade ke patot abg adib soh ak jge bini mb ngn tajol rosli..samat la ak knl yg mn satu haha.ermmm susah gak act cz aku x bpe knl vip n salutation 2 cm takot2 je slh..yela kang tan sri aku g panggey dato lak kn..kang kne pancong lak:p


anyway mang best la.experience yg totally diff lah!tq cz ks aku can involve sume2 neh. rugi lak td aku mkn sket haha..malooo:p

Monday, December 13, 2010

nothg else but GOD BLESS~

visiting lecturer juz ended successfully:) pheww!!well...nothg else but Alhamdulilah..

now i've been assigned in da protocol unit aftr being too long in general admin..dats wut we col rotation of work..urghhh!! tp xpe it sounds interesting:) many work need to b done outside da opis ehee...off to kantan tomorrow cz deputy PM nk dtg.ahaa it sounds like ade mkn2 free knnnn....

nx wik will b da last wik of my practical training..gonna mish suk??HA HA...u'll neva know:p

uitm...here i cum!!wekkk~T_____T

Sunday, December 12, 2010

every mondae is officially doomsday!


urghhh...i hate mondae!mondae is da beginning of laziness...mondae is da beginning of dumping works! i had to face da boredom at work n wuz added to da temperament of a handful of staff who r still narrow-minded.ahaa!


i speak as though i wuz very gud,rite?HAHAHA do i care?? well3...may god bless for everythg i did eventhough i had declared every mondae is officially dooms day!

Wednesday, December 8, 2010

...surprise!!!


guess wut?dis fridae result kua~omg!tah la pe aku dpt..nx mondae visiting lecturer plak,,,adehh.yg plg best lect yg nk dtg t PA aku snirik.wut da...aku dah la x penah jumpa liao haha.musti liao tny nnt.ahhh!


i hope a miracle will happen to me:) n may God owez bless my journey....aminnn.i do not expect anythg beyond my expectations,,,juz enuf to make my parents proud:)


even ape pon yg jd...aku kne think +ve n igt da purpose of life is to live it, to taste experience to da utmost, to reach out eagerly without fear for newer n richer experience...hoyeah!

Saturday, December 4, 2010

lagu zaman membesar:)

guess wut?aku tengah denga lagu feminin haha..lagu zaman aku membesar hehe.tp asenye ms kck2 aku x bpe layan kot lagu dorg neh.tp recently aku denga hadi kot nmnye yg dak bintang kecik tu..terus ase cm best plak haha...


even dorg nyanyi ala2 nyaring n jerit gitu kn tp at least kire ok lah dr aku nyanyi..ngaaa!!


kite bsame mengejar mimpi,,
terpisah sementara ku pasti,,
suatu hari nanti cinta kite bsemi lalalala
walaupon jaoh pandangan mata,,
ku yakin kaw kn tetap setia,,
begitu la ku jua,,
keikhlasan d jiwe,,
dan CINTAKU HANYALAH UNTUKMU....bhahaha jiwang gewang boom kebabommm!!!

Wednesday, December 1, 2010

december ohh december



lohh baru aku pasan arini dah masuk bln baru....bln terakhir!cepatnye masa berlari.taon depan dah 2011,,aku pon da makin tua ekeke.tp maseh x pandai masak lg haha!


i got 3weeks more to finish up my practical training.wah! i got 1 sem more to finish up my study.wah lagi!haha...hope sumenye okey:)

Sunday, November 28, 2010

garfield,isnin dan aku!

wuarghh sok dh isnin..i hate mondae.huh!skg aku pon dah genk ngn garfield.TAK SUKA ISNIN! pe la cte sok kt opis.musim nk bsidang..ate bz la deme.aku pon tkene skali...baguihh nooo..............


pimple naik d muka..tu tandanya nk period..adehh btambah rosak mud.sabau jelaaa

Friday, November 26, 2010

lAgu pUisi~

Baca puisi di depan tv
Lukisan garis matahari
Teringat dikau, fikiran kacau
yg ku ignkn kite kwn
langit dihiasi pelangi anganku
ku cemburu
aku maseh belum menghiasi taman kalbu
terus bisu menantimu
kucing mengiau hati pon risau
pahit hempedu aku rindu..
harimau bengis
senyummu manis
marilah kawan,jangan lawan...

Thursday, November 25, 2010

kepentingan sekufu dalam perkahwinan Islam


“DUDUK sama rendah, berdiri sama tinggi’, ‘Sama cantik sama padan’ dan `Bagai pinang dibelah dua”.
Itulah kepelbagaian ungkapan yang sering benar diucapkan apabila hendak memuji kecantikan dan ketampanan sepasang pengantin baru. Luahan perasaan sebegini jelas membuktikan naluri kita sebagai manusia yang gemar kepada keindahan, dan menolak sesuatu yang tidak sepadan atau tidak secocok.
Apatah lagi, perkahwinan merupakan ikatan perjanjian dua orang insan untuk berkongsi segalanya dalam menempuh kehidupan berumah tangga, yang mengharapkannya kekal sepanjang hayat.
Lantaran itu, sebaiknya kedua-duanya setaraf dalam banyak hal supaya rumah tangga yang akan diharungi lebih mudah dilayari. Kesesuaian atau sefahaman dalam memilih suami mahupun isteri, merupakan asas dalam membina keluarga Muslim.
Kesesuaian bukan sahaja dinilai dari aspek kedudukan, harta kekayaan dan pendidikan akan tetapi kesamaan atau sefahaman dalam agama turut diambil kira di dalam Islam.
Firman Allah s.w.t. bermaksud: “Hai manusia, se-sungguhnya Kami ciptakan kamu daripada seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal”. (Al-Hujarat: 13)
Penolong Profesor di Jabatan Usuluddin dan Perbandingan Agama, Fakulti Ilmu Wahyu dan Sains kemanusiaan, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) Gombak, Dr. Amilah Awang Abd. Rahman dalam hal ini menjelaskan, apabila kita membicarakan soal sekufu atau `kafaah’, kita tidak boleh melihat ia sebagai satu perkara yang terpisah daripada agama itu sendiri.
Menjadi satu kepentingan, agar umat Islam melihatnya sebagai satu keadaan yang menyeluruh kerana Islam sentiasa memandang sesuatu perkara itu secara global. “Dalam isu kafaah ini, sebenarnya Islam mengutamakan kepentingan pembinaan keluarga itu sendiri, atau ia memandang jauh kerana keluarga di dalam Islam itu amat penting”.
“Bahkan ada yang mengatakan, keluarga merupakan buah pinggang kepada masyarakat”.
“Ini bermaksud, kalau keluarga itu baik, maka baiklah masyarakat. Begitu juga sekiranya keluarga itu pincang, maka pincanglah juga masyarakatnya,” kata Dr. Amilah sewaktu ditemui di pejabatnya.
Hakikatnya terang Dr. Amilah lagi, keluarga memainkan peranan penting dalam agama Islam. Jadi apabila Islam menggalakkan sekufu, ini bermakna Islam melihat lebih jauh lagi mengenai peranan sesuatu keluarga itu. Ini kerana perbezaan yang terlalu banyak dan ketara di antara pasangan suami dengan isteri dalam pelbagai perkara, hanya akan menimbulkan berbagai-bagai masalah untuk meneruskan kehidupan berkeluarga yang akan dibina kelak. Bahkan sekiranya tiada sekufu antara kedua-duanya, maka isteri atau walinya berhak menuntut fasakh selepas perkahwinannya.
Ia berdasarkan sabda Rasulullah s.a.w. yang diriwayatkan oleh Imam Muslim: Tidak berhak mengahwinkan seorang anak perempuan kecuali dengan wali, dan tidak berhak mengahwinkan wanita kecuali dengan lelaki yang sekufu dengannya.
“Sekufu didefinisikan oleh para ulama sebagai ‘al musawah wal muqarab’ atau yang bermaksud persamaan atau hampir. “Yang dimaksudkan dengan persamaan atau hampir ini lebih ditekankan dalam Islam kepada pihak perempuan. “Jadi di sini, sekiranya seorang lelaki itu mengambil seorang isteri yang lebih rendah pendidikannya atau yang lebih sedikit hartanya dan sebagainya, ia biasanya tidak menimbulkan sebarang masalah kemudian hari.
“Berlainan pula seandainya seorang isteri bersuamikan seorang lelaki yang jauh lebih rendah daripadanya dalam semua perkara. Dalam hal inilah, Islam melihat kafaah sebagai satu aspek yang perlu dijaga,” jelas Dr. Amilah. Tambah beliau, menurut ulama fikah, keseluruhan mereka mengambil kira kepentingan sekufu, sehingga didapati Mazhab Syafie meletakkan sekufu sebagai hak seorang perempuan dan hak walinya. Sementara bagi Mazhab Hanafi, walaupun tidak ada wali mujbir (wali yang boleh memaksa anaknya untuk berkahwin atau tidak berkahwin, misalnya ayah dan datuk) seorang perempuan itu boleh mengahwinkan dirinya tanpa wali.
Namun wali mujbirnya iaitu bapanya contohnya, masih berhak untuk membubarkan perkahwinan itu sekiranya mendapati pasangan tersebut tidak sekufu. Sebagaimana dijelaskan di atas bahawa sekufu merupakan hak kepada wanita dan walinya, maka sekiranya salah seorang daripada orang yang berhak ini menghalang perkahwinan disebabkan tidak sekufu, maka perkahwinan itu tidak boleh dilangsungkan.
Contohnya, seorang perempuan membawa calon suaminya tetapi tidak dipersetujui oleh bapanya sebagai seorang wali mujbir dengan alasan lelaki tersebut tidak sekufu dengan anaknya, maka alasan itu dianggap munasabah dan hak bapanya sebagai wali tidak boleh dipindahkan kepada wali hakim atau wali selepasnya. Begitu juga sekiranya seorang perempuan yang dipaksa berkahwin oleh wali mujbirnya, sama ada bapa ataupun datuk tetapi dia menolak dengan alasan bahawa perkahwinan ini tidak sekufu, maka dia berhak untuk menghalang perkahwinan ini.
Jelas di sini, kata Dr. Amilah, bahawa semua mazhab meletakkan sekufu sebagai satu perkara yang penting. Jumhur mengatakan, sekufu adalah syarat untuk meneruskan perkahwinan, bukannya syarat sah perkahwinan tetapi tidak dinafikan bahawa sekufu penting dalam perkahwinan. Sementara menurut Imam Shirazi, apabila seorang wanita ingin berkahwin dengan orang yang tidak sekufu, tidak menjadi kewajipan kepada wali mengahwinkannya. Manakala, bagi Imam Imrani pula, pemerintah tidak boleh mengambil alih ataupun wali tidak boleh dipaksa untuk mengahwinkah anak perempuan dengan pasangannya yang tidak sekufu.
Jelas di sini kata Dr. Amilah, sekufu adalah hak kedua-dua belah pihak, iaitu calon isteri dan walinya. Pun begitu ia boleh digugurkan dengan syarat dipersetujui oleh kedua-dua. Ini dijelaskan lagi oleh hadis riwayat Aisyah, Rasulullah s.a.w. bersabda: Pilihlah olehmu untuk keturunan kamu dan bernikahlah dengan orang yang sekufu. (Riwayat al-Baihaqi)
Manakala di dalam kitab Fathul Qadir, “Tidak boleh menikahkan seorang perempuan itu kecuali walinya dan mereka tidak akan menikahkannya kecuali yang sekufu”. Pada zaman Rasulullah s.a.w. ada seorang hamba bernama Burairah yang dimerdekakan oleh Aisyah r.a. Setelah dia dimerdekakan, Rasulullah bertanya kepadanya kerana dia telah berkahwin dengan seorang hamba. Baginda memberi pilihan kepada Burairah sama ada mahu meneruskan perkahwinannya atau bercerai. Nyatalah bahawa Rasulullah begitu menitikberatkan soal sekufu, memandangkan suami Burairah masih menjadi hamba berbanding dirinya yang sudah merdeka. Kata Dr. Amilah lagi, ayat al-Quran yang begitu terang menceritakan tentang sekufu ini tidak ada. Cuma yang ada ialah ayat yang agak hampir dalam masalah sekufu ini, iaitu surah an-Nur ayat 26, Allah s.w.t. berfirman maksudnya:
“Wanita-wanita yang keji adalah untuk lelaki yang keji, dan lelaki yang keji adalah untuk wanita-wanita yang keji (juga), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik, dan lelaki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)”.
Malah kepentingan sekufu ini tidak terhad kepada gadis dan wali sahaja, wanita yang berstatus janda juga perlu dititikberatkan soal sekufu.
Ini terbukti apabila Rasulullah s.a.w. berpesan kepada Ali bin Abi Talib, Tiga perkara jangan kamu tangguhkan. Pertama, menunaikan sembahyang apabila masuk waktunya. Kedua, menguruskan jenazah, dan ketiga, janda sekiranya didapati ada lelaki yang sekufu dengannya, maka langsungkanlah pernikahannya. (Riwayat Tirmizi)
Menyedari kepentingan sekufu ini, saran Dr. Amilah kepada ibu bapa dan remaja perempuan, agar mengambil berat mengenainya tetapi jangan bersikap terlalu rigid.
Rasulullah s.a.w. pernah bersabda: Apabila datang pinangan kepada kamu daripada orang-orang yang kamu redhai agamanya dan akhlaknya, maka kahwinkanlah dengannya. Sesungguhnya, sekiranya kamu tidak berbuat demikian, akan menyebabkan fitnah dan kefasadan (kerosakan) di muka bumi.
Menyentuh mengenai tahap pendidikan ujar Dr. Amilah, aspek pendidikan boleh dikaitan dengan profesion atau kerjaya dan penghayatan agama (ilmu agama). Contohnya sebuah kisah yang berlaku pada zaman baginda Rasulullah. Bilal bin Rabah (bekas hamba) berketurunan Habshi telah dikahwinkan dengan seorang wanita Ansar.
Wanita tersebut mengetahui bahawa Bilal bukan berbangsa Arab. Namun, Rasulullah mengenepikan soal darjat antara kedua-duanya dan mengatasinya dengan cara memberi kefahaman dan penghayatan agama.
Begitu juga kisah sekumpulan orang-orang Ansar yang berkata kepada Ali bin Abi Talib, “Alangkah baiknya kalau kamu memiliki Fatimah.” Lalu Ali menemui Rasulullah s.a.w. untuk meminang puterinya, Fatimah. Setelah mengucapkan salam beliau ditanya oleh Rasulullah s.a.w.: Apa hajatmu wahai putera Abi Talib? Jawab Ali, Aku hendak melamar Fatimah puteri Rasulullah s.a.w. Rasul menjawab: Marhaban Wa Ahlan. dan tidak berkata apa-apa lagi. Maka Ali keluar menemui sekumpulan orang-orang Ansar yang sedang menunggunya tadi. Mereka bertanya, “Berita apa yang kau bawa?” Ali menjawab, “Aku tidak tahu kerana baginda hanya mengatakan kepadaku,Marhaban.”
Daripada peristiwa ini jelas menunjukkan bahawa sekufu dalam agama merupakan aspek penting dalam pemilihan jodoh.

Wednesday, November 24, 2010

rindu waktu berlibur!

urghhh bosan aku.bosan3..bek aku tlg mak kms umh.aku jnj t aku rajen tlg die kt dapo haha.da la smlm mak kemas blk aku..waaa da cntek n bersih hehe.best3<3


dorg ngh meeting.org audit dtg.aku?blurrr.pat la sket kul 1,,den kul 5


aku rindu waktu berlibur ngn kwn2 dlu,,ngn family...wah!even tawaf 1mall tp xplak aku ltey..blk 2 siap bley on9 marathon lg haha.skg ni kul 9 je da ngtok.ape lah!tgu la kaw wiken ni.aku nk tdo puas2,,bgn lmbt hehe,,,dan jmp blk senin yg bosan.


aku da jd cm garfield yg x ske kn ari senin..ya i hate monday!n im not a monink person...euw!sabau jela...

saya suka pukul 1 dan 5

hari ini hari ke tiga.harap2 sumenye ok.opis bz ngn auditnye,,tu lah sape soh wt kje last min..sama je cm aku yg ske stdy n wt asemen last min.mang derita haha.arini aku tlg la mn yg patot.kang salah wt mati dept ni haha.tp xpe process of learning kan.tanya lau xtaw..


tapi satu je yg aku ske.kul 1 n 5 haha..waktu rehat dan pulang.ase cm baru kua dr penjara pudu pon ade>_<
neway may god bless us todae:) aminnnn

Monday, November 22, 2010

mana timba

hari ini hari pertama aku wt praktikal kt SUK.gle penat even x wt kje byk pon...adehh ape la agknye nasib tuk hari sok...ni baru uruskan diri snirik.akan dtg cane la agknye.ade x org tkeluar bijik mata gara2 bgn pg tep hari?haha


hari ini baru aku taw cane dunia keje tu senonye.kehidupan ni akan menjadi terlalu sukar tuk mereka yg ilmunya 0...maseh lom terlambat ke aku nk cari timba?ya...aku maw timba ilmu

Sunday, November 21, 2010

kucen jantan dan breast feeding??

satu hari aku bangun pg lambat..mang hari2 kot lambat.aku bangun cari mak aku.aku tengok dia ngah berkebun.menguruskan pokok2 bunganya.aku senyum pada ank2 kucen yg mak aku letak dlm kotak.nanti lepas mandi aku mau main2 ngn kamu ye..


sudah mandi...


aku tengok mak buat sesuatu kat anak2 kucen lam kotak tu..aku dengar dia membebel.dia bebel kat sape plak neh?rupa2nye kat ibu kucen...dia ckp nape la kamu ni tanak susukan ank2 kamu?bia je ank2 lapo.ish3 nk jadi cm manusia yg buang ank ke.sampai x dulikkan ank2..tu dia syarahan mak aku pada ibu kucen


aku tengok kucen tu  cm x keruan je dok lam kotak.nape cm nk lari je.mak aku pegang kucen tu sambey ank2nye nk isap susu.skali...mak!tu kn kucen jantan...nampak tu telo dia da beso.hakhak.ape la.patut la dia tanak! ehh yeke mak x nmpk>_<


tu la mak,,len kali pakai spek.kucen tu sama kale tp len jantina..lepas kejadian malang lg memalukan tu,aku x penah nampak kucen tu dtg kt umh aku lg.mayb dia rasa terhina haha

Monday, November 15, 2010

pulang~

ok skg aku lam bas yg goyang2 sambey on9 haha..pulang ke ipoh si bunga kertasku..perasaan yg bcampur baur.pulang bukan sebarang pulang.pulang kne buat kerja...praktikal ohh praktikal...dapat ke aku abskn 5mgu kt suk tu ngn baek?nebes pon ade huhu.ape lah aku nk wt kt sne nanti.kne siapkan report lg.adehhh...research yg to b cont lg sem dpn.adehhh.makanya aku jan tangguh kje haha.ishh aku x dapat nk menaep ngn baek.bas ni goyang2.nk muntah la aku..bwekkk!t la kt umah lau mak aku x wat kerahan tenaga kt dapo aku cont mnulis lg ye

Sunday, November 14, 2010

brickgame masuk ayo!

aku pny kale klabu kot
tah la nape arini aku tetibe nk buat death confession pasal kesalahan aku masa kecik2 dulu haha..untung2 tade sape yang baca so tade la yang taw.dink! dulu masa taon 80an,ececeh...masa tu mana ada PS.yang ade pon brickgame.tu pon aku dah ase wah canggihnye haha.masa tu bapak aku bli satu je..share la ngan akak aku..aku x reti pon main tapi asal kua bunyi tu aku da ase ckup hebat lah haha.de suatu ari tu aku main air lam bilik air la kn..tetibe aku teringat yang brickgame tu agak berhabuk dan kotor..aku pon ngan niat suci murni nak bersihkan brickgame tu pon rendam la ia lam cebok yang berisi air sabun.apelah bodo sgt aku masa tu.ish3...tetibe bapak aku nak try main liao tgk aikkk asal jadi camni.alamak!aku yg salah ke neh?mati la...tp sampai skg aku x ngaku yang aku buat,,mati2 x ngaku haha.masa yang aku kentot tu dorg tanak caye lak yang aku kentot..ish3

kale luna besar

kale idaman~

ingat lagi dulu2..masa aku kecik.darjah 2 kot.masa tu kwn2 aku sumenye mak bapak dorg blikan kale pensel yg beso2.tak main la yg 12 batang.dorg pny sampai 24,30 lbh batang pensel kale.ish3 byk tol.tah pela yg dorg nk kalekn tu..aku pon nk jgk..blk je umah tny 'mak2 bile nk bli kale beso?' sampai aku ase mak aku pon nk lempang aku cuz fedup ngan pertanyaan aku haha..sori mak


one dae..around 8pm + camtu.aku pon lepak la kat dining sambey buat kje skolah.tetibe alamak aku terkentot.tade bunyi tapi bau power gak la.sampai sume lam umah tu mintak balang oksigen haha.pastu aku takot nk ngaku.ish...tetibe abah tanya 'sape yg ngaku die kentot abah bli kale luna beso'. tetibe aku pon terus angkat tangan.'ana2!ana yang kentot tadi.sok abah bli kale luna beso ye=D'

pastu sume orang lam umah gelak..dorg ckp 'ish3 kale beso punya pasal aku sanggup ngaku yang aku kentot' aku tak puas hati..mang aku yang kentot lah!mang la aku nk kale beso tu tapi mang hakikatnye aku yang kentot...jujurnye aku tem tu>_<

Friday, November 12, 2010

mana mood??

hari ini aku betul2 tade mud..mud nk bc bku ilank,,mud nk senyum lg lah tade!tambah plak aku br taw euw aka oren yg takot kat manusia tu da arwah...arghhhh!rupenye jodo aku ngn kucen yg berkaki 4 dan berbulu neh x pjg...tot dan euw,,,jan lpe aku bile masuk syurga nanti ye:)

Wednesday, November 10, 2010

terima kaseh~

hari ini paper kedua terakhir aku..perasaan yang bercampur-baur.carry mark yang agak suam2 kuku.sedih..tapi sedih aku agak terubat bila madam tules good! d answer booklet midterm aku:) macam hari2 yang lalu.tiada ucapan pembuka hari.suram rasanya..ditambah pula dengan tiada ucapan gudluk tuk paper hari ini..namun aku maseh blh menjawab.maseh mampu menulis.tiada yang terkesan di hati:)

kita sudah melupai culture yang kita cipta sendiri..sekarang bagi aku tu semua tak penting lagi.ada tiada sama saja.aku maseh mampu melakukan kerja2 aku.taniah fana!kamu bukan gadis yang cengeng lg^_^

Wednesday, November 3, 2010

cinta dan harapan..

a luv,,,a hope~
kelmarin hanya tinggal kenangan
bersama peristiwa semalam
adakah hari ini yg ku tempuh kan bersinar untuk hari esok..
benarlah apa yg telah dikata
penantian itu satu penyeksaan
kepastian membunuh kerisauan
ketabahan mendamai keresahan
dalam dada ada bara cinta yg menyala
dalam cinta ada kita berdua
tiada siapa bisa mengungkai rindu di jiwa
dengan iman dapat kita membendungnya
hanya kudrat tuhan yg bisa menyatukan
dan bisa meleraikan cinta sesama insan
rahmat kasih sayang yg amat diharapkan
tuk kita abadikan kasih di alam cinta
bahagia.....

Sunday, October 31, 2010

the uniqueness of MAHER ZAIN~

wahh!!ttbe penyanyi swedish yg berasal dr lebanon meningkat naik namanya seperti roket yg nk menuju ke bln...ish3.bangkit dari zaman kegelapan, MAHER ZAIN merasakan kejayaannya dalam bidang muzik di usia yang muda bukanlah seperti 'mimpi' yang beliau idam2kan..
"saya mencintai muzik, tapi saya benci segala sesuatu yang dikelilingi itu, merasa seperti ada sesuatu yang tidak benar"
itulah kata2 dr MAHER ZAIN yang sebelum ini bekerja d RED ONE bersama2 penyanyi popular seperti LADY GAGA,AKON dan ramai lg. kini MAHER ZAIN telah memulakan aktiviti dakwahnya melalui lagu2 berunsur ketuhanan dan kini menjelajah ke beberapa negara Islam termasuk Malaysia dan Brunei...

Alhamdulilah...aq turut senang mendengar bait2 lagunya yg penuh makna..keep it up MAHER ZAIN!



Friday, October 29, 2010

spa8!

kpli dan dpli sudah tlepas tuk aku apply.kecewa..loser!spa pon da byk kali aku isi.muge taon dpn maseh ade peluang.aminnn...aku maw idop sng,,bkereta bsr,,mkn yg sdp2.wah tamak je bnynye...

dan skg aku mula tpikir tuk wt ear piercing:)kewl...

hari kelahiran dan kemerdekaan

hari ini 29oct 2010,
hari ini hari kelahiran kekandaku,,kak dini yg ke 26.begitu pantas ms blalu.dulu kita salu bgadoh.btarik rambut dan restling d bilik blkg haha.kini kamu pon dah nk ke alam pkahwinan..insya Allah.amin...muge d murahkan rzki dan d beri kesihatan yg baek tuk melaksanakan tugas d muka bumi tuhan ini..taniah juga atas kejayaanmu melanjutkan pelajaran d peringkat phD.aku maseh d cni.d taon akhir ijazah..tp xpela.muge2 lahirlah generasi Dr. dlm kuarga kita even bkn Dr. medic kn3.aku tumpang gembira:)
hari ini juga hari kemerdekaan buat negara yg ingin sekali aku lawati..dek kerana ancient value dan tulip yg sentiasa memikat hati..TURKEY.sudah lebih 100 taon merdeka.muge jd negara islam yg masyur:)
tu dia akak ku sengal haha
valley-trabzon,turkey

akgol ayancik sinop,turkey

sumela monastery trabzon,turkey

Wednesday, October 27, 2010

the chosen one~

aku bkn dari golongan yg terbaek dan bukanlah seorang yang terbaek tp aku mau seseorang yg baek tuk guide aku.kalau jmp,,alhamdulilah:)

terdengar alunan muzik yang mendidik jiwa..aku rasa jauh dari Nya..aku benar2 perlukan seseorang yang ilmu ketuhanannya jauh lebih baek dr aku.

aku mencari 'the chosen one'

Tuesday, October 26, 2010

kotak dan anak panah!

selesai sudah misi kotak dan anak panah...boleh la jd project manager haha..hampir 3 4x kotakku x menjadi.arap2 kotak dan anak panah aku ade nilai tuk d nilai:)

psni misi interactive plak.senak otak.ohh ak maw masa....~
tahan sajalah!ini adalah yg ke 2 terakhir.maw gv up?ohh syg skali.kate maw gji ribu riban...

Tuesday, September 21, 2010

belaan!

aku skg da pnd membela!yela...nk nmpk ceria,,gumbira dan nmpk muda haha


















Monday, September 20, 2010

done my work n off to...

aku tpakse bkje keras,,kuat dan pure2 rajen haha..bgn pg.tigt plak x cr lg no epf laki aku.da send enquiry,,pat lah kaw reply.article rvw da aku siapkan..kje len bsusun2 tgu aku siapkn..sebok jelah kaw neh!

aku ade ms 5mgu je lg nk siapkn mcm2 mak nenek asemen,,proposal,,stdy tuk fnl bla3~bosannn
aku x kire aku x dulik yg aku taw mgu ni jgk aku nk siapkan kje2 aku n off to penang!ohh tuhan kau tlg la aku..ks la aku can nk lari ke sne jap b4 pulang semula ke s.alam y indah,cun lg permai tambah2 lg dok kt uitm neh...heaven* wink2!

penang ang tgu aku naa...aftr dpt direction dr mbr aku owg penang neh dan aku pon seperti igt2 lpe cane nk ke sne..island?jeti?xlalu jambatan?ahhh byk lak rules d jln rye neh..de rzki smp lah aku hahaha

hoyeah2...heading to penang dis wik!aminnnn

Sunday, September 19, 2010

mari temankan aku...

pejam celik jap je ms blalu..cuti 2mgu pon da abs.ms tuk bkje kuat.i hate dat but i hv to.redah saja lah! i wuz thinking dat i wanna deactive my fb lah!ase cm byk nyaketkn ati org len plak..ak mang terok!ish3...xpela psni ak melalut jela kt blog neh..at least de privacy sket..

fb byk wt ak lost attention haha..sik men fb je.makanye kje ak byk yg redundant huhu..bile da aman n agak2 org da lpe kt aku *bajet org knl kaw lah fana! haha br ak ektip blk..
ermmm suasana d campus neh cm jail pon ade..sunyik gle babik.mayb rmi yg x blk lg..bgs ah!lau ade pon wt memekak je huhu

sok da stat kls.perot kecut,,muka pucat bile jmp lect gara2 kje yg sparuh siap..maafkn aku cegu>_<
ahhh ak lemaw..tidak2..memikirkn berat bdn yg smakin TURUN...ak tanak jd mnusia pertama d malaysia yg mati akibat x ckup mkn!

suda byk melalut,,simpan la tuk esok..

p/s:cik blog yg x sberapa,,,mari temankan aku..kite tutup acc fb!

Wednesday, September 15, 2010

kelu!

arini aku kelu seribu bahasa..seolah-olah br mengenalinye smlm..byk bnd yg bmaen d pikiran aku..soal itu dan ini.aku maseh ragu2

byk bnd yg aku ign kn kepastian darinye..tp mgkn skg bkn la ms yg seswai..aku mau lihat die bhgie dan bjaye

syg...gdluk n tc~<3

Thursday, September 9, 2010

LEBARAN~



SALAM AIDILFITRI BUAT UMAT ISLAM YG BAKAL MENYAMBUT 1 SYAWAL PD ESOK HARI,,,MUGE SUMENYE LAM KEADAAN YG BAEK...TANIAH BUAT MEREKA YG BJAYE MENJALANI IBADAH PUASA NGN BAEK..MUGE DI BERI KESEMPATAN TUK BTEMU RAMADHAN PD TAON DEPAN

WT YG TSYG,,,JAN LPE DTG UMH<3

Thursday, September 2, 2010

"SATU"

di saat ini ungkapan "SATU" menerjah ke ruang mindaku
banyak perkara yang dapat dikaitkan dengan "SATU"
Allah itu SATU, tiada tuhan selainNya
ungkapan SATU sudah cukup menggambarkan pelbagai perasaan..
SATU juga lambang kesetiaan
seringkali bibir kita mengungkap 'hanya kau yang SATU, 'aku setia pada yang SATU, 'hanya SATU yang wajib di sembah'
SATU juga lambang ketaatan..
dalam SATU ada suatu spirit yang sangat kuat
namun maseh ada yang menyalahgunakan erti SATU..
walaupun aku bukan penggemar 1
tapi aku akui dalam SATU itu ada kekuatan yang tersendiri...

Wednesday, August 25, 2010

escape!

arini aku telah melarikan dri dr jmp dr shireen~supervisor aku yg ngetop haha...kje last wik maseh tertangguh..mn mgkn aku brani2 nk ngadap liao huhu..am soooo sori lah dr>_<
mud tuk menyiapkan asemen dan project maseh lg tade..d tambah lak ngn midterm yg hampir tibe..arghhh!aku pk nk raye je skg neh mwahaha:D ermm tp nk xnk kne gak aku siapkn.haishh mlsnye aku

sok tpkse blk epo ngn mbawe pulang note2..pe cer!tah la aku bc ke wt tukun je..neway gambatte kudasai tuk dri aku snirik:)

Monday, August 23, 2010

lemaw aku lemaw~

byknye kje nk d setelkn..byknye test nk kne ngadap...arghhh tekanan tol!lam keadaan yg lapo dan ala2 demam neh aku tadapat nk b'pk scare waras~wahaha! td br je abs test csc yg tah pape!shit pny soklan..waklu!igt aku neh dak sc comp ke hah??? mekasey pd kengkwn yg tlg2 ks jwpn ye::may god bless us ahaaa...

kdg2 aku t'pk gak(act salu je pk) aku bljo bagai na mati neh t sumdae ade ke kje yg menanti?aku tgk sepupu sepapat aku yg tamo further stdy tp rzki mlimpah ruah..ermmm kerja.kerja.kerja..ade ke kje tuk aku t neh TT

haishh..lemaw aku lemaw..makin pk makin lemaw...lemaw lemaw gak, sok mdm nk tny sal budget.alahai makin lemaw aku dgr..tgk jam lmbt lg nk buke..wargghhhh LEMAW AKU LEMAW!

Tuesday, August 10, 2010

samat datang~


pejam celik da nk msuk bln pose..so if tade pape halangan sok umat islam akan mule bpose:)
bile msuk je bln pose, mcm2 lam fikiran kite.ade yg sebok2 tny bazar mn nk serbu..menu ape nk sumbat lam perot..port mn yg best nk start niage..ehh pose taon lps da gnt ke lom..mcm2~

bg aku pose taon neh amat d nanti2kan..cabaran menuntut ilmu d bln ramadhan agak challenging bg aku..mnahan napsu dan mulot dari carutan,jan mengeluh ms lam kls ahaaa..dan jan nk lemaw sgt if kls yg smp kul 6 tu ye..tingat zmn2 jahiliah dlu..ms aku kck2 aku de gak curik2 num ayo ms mnd.haha...tp tu dlu je.ms aku kck2.skg da beso..nonsense nk wt sume tu

bln ramadhan bln spesel tuk umat nabi muhammad..byk kelebihan yg bley kite grab slaen drpd dpt mkn mknn yg sodap2~euw!peluang tuk solat terawih jan kite abaikan..antare kelebihan solat terawih mlm pertama ialah diampunkan dose org2 yg beriman sebagaimane keadaannye br d lahirkan:) menarek kn...

wt sume..aku ucapkan samat bpose dan samat beramal:) even aku tlambat n x dpt nk solat terawih mlm neh..arghhh sgt sdey..tp xpela nx wik kite pose sme2 okey:)

Saturday, July 31, 2010

dia pandai mengarang:)

aku ade seorang sahabat. sahabat yg baru aku kenal. namun begitu aku rasakan diriku amat senang mengenali beliau..mengenalinye mbuatkan aku terus bminat tuk terus menulis, walaupun hasil tulisanku tidaklah sehebat beliau..

aku kagum dgn hasil tulisannye..setiap kali mbaca hasil karyanya aku dapat rasakn setiap kata2nya lahir dari hati yang ikhlas..dan aku mahu jd sepertinya..kerana dia pandai mengarang:)

Saturday, July 24, 2010

jln2 keliling kota

perjalanan yg agk singkat tp mcm2 bnd telah ku lihat..ade yg pelik.ade yg belas.dan ade yg rambang mata haha..bermula ngn niat mahu ke ole2 tuk mbayar bil brodband dan menjamu selera d pak li kopitiam..dan tlintas juga niat d ati mahu membeli spotong kek d secret recipe ngee..setelah selesai urusan mbayar bil yg tak sampai 5min tp terbang la jgk rm68 dwetku huhu..lalu trus ke pak li sambey b'pk ape aku nk mkn...asam laksa pak li aku asekan menu yg tbaek d sane...lazat3 hingga menjilat mangkok.ngn tekak yg maseh kurang sehat,aku maseh mampu m'ode ice blended choc.dan kesannye tekak aku makin saket smp skg.pdn muke tuk diri aku..
ttbe tlintas d ati nak mbeli tudung..mn yg best dan murah dan byk pilihan ye..ahaaa.mst lah jln TAR! lalu aku btny pd akak aku cane nk ke sne..ohh sngnye.maklum lah awk x pnh g nek public transport neh..smp d sane..mak ehh pny la rmi makhluk Allah..aku pon turot serta mencuci mate dan membeli tudung2 yg bkenan d ati, beg dan tak lupe wt mak, akak dan mira:)
mknn yg sodap2 pon byk..dapnye popia tuh.jap ag ps abs bli2 aku nk bli ah popia tu..aku pon trus jln.jln dan jln..
sambey aku menabo dwet pd para penjual(bajet kaye kn),aku tnampak sorg pakcik oku yg sedang jual kepek..ase simpati d ati yg sgt menebal..dah 2 3x lalu pakcik tu maseh teriak ngn suara serak2 basahnye.."kepek..kepek..." sayu atiku mdengar..at least pakcik tu bkn ngemis kn..aku pon mhulurkan sejumlah wang.walopon hargenye hny sengget tp aku amk sebungkos jela..biala yg lbh tu wt sedekah..doanye pd aku muge tuhan memurahkan rezeki adek...muge tuhan yg memurahkan rezeki pakcik..aku ase tu yg sepatutnye:) muge idop pakcik t akn lbey baek dr skg..

Saturday, July 17, 2010

c chantek jelita~tok aku

semalam tdoku d ulit mmp yg bcampur baur.ade psl kucen,kwn dan arwah tok aku:) npe org yg kite syg salu tgl kn kite cpt2??npe org yg kite x ske salu je ade d sekeliling kite?ermmm...

windu plak tok ngn tokwan aku yg spoting gle babeng tuh.mak kdg2 salu ckp apekan daye die da tade mak ngn ayh...aku t'pk cane la pasaan aku if aku d tmpt mak aku.tadapat nk trime kenyataan..

tokwan aku meninggal ms aku std 3.even ms tu aku kck lg tp aku dpt ase kesedihan tu bile aku tgk mak ngn tok aku nanges.sorg kehilangan suami n sorg lak kehilangan ayah..tp tu sume kitaran idop yg kite x kn dpt elak..

igt lg ms aku std 6 kot.tok aku soh ikat sanggul rambut die.tp mn la aku taw cane nk wt bun hair.yg aku taw pony jela..so aku pon ikat pony kt tok aku.ps2 die pon pgg lah rambut die..aikkk npe cmneh?haha ana tataw la nk ikat sanggul tok...bile die jenjln umh ank2 die,die mst nk blk cpt2 even ktorg ckp alaaa tok tayah la blk lg.bkn de spe pon kt kg.tp die salu ckp tokwan ade kt kg.lau bley die tanak g jaoh2 cz die nk mati lam blk yg sme ms tokwan aku meninggal~tu lah nmnye cnta hingge ke akhir hyt..dan aku doakan muge cinta tok ngn tokwan kekal d sne

AL-FATIHAH....<3

Wednesday, July 14, 2010

demam kot~

adehh talarat:( ase cm nk demam..pns smcm je neh..owhh plz lah jan la demam..aku byk kje kot neh huhu.lambakan kje sudah tbe.mpu ke aku nk wt sumenye?ermm.sikap mls dan btangguh xble dh aku amalkan!

aduss!!saket pale~~x_x ase cm maw pulang.ya allah tlg la ks aku sehat2 je tuk fnl yr neh..br mgu k2 da saket2 huhu.pns sgt lah cuace kt cni.terikkkk!!
mpukah aku siapkan article rvw,spss dan memo lam mgu neh?musti la bley.ps mnd aku nk lompat patrick smp bpeloh2 so dat mlm meh aku akn tdo tasedo dri smp ke siang.jadik tade la 'bnd' yg m'ggu..agak fobia dok d tmpt br..ase cm x serasi je.ermmm..wahai rum8 kuh,same2 lah kite doakn ksejahteraan kite lam blk ni yek

ptg yg suda tua menandekan senja suda tibe.kewajipan d siang ari kini aku tinggalkan seketika.kewajipan d mlm ari menyambutku ngan pnuh mesra~tuhan,berkati siang dan mlmku ya:)

Monday, July 12, 2010

perlukan bantuan~

ttbe aku ase mud nk stdy aku ttbe ilank.padahal pg td bkoba2 kot semangat aku neh~ttbe ase sumenye ssh..mayb suasane br kot.ssh nk adapt huhu.da lah ssh nk on9~seari xjmp nasik xpe gik.tp lau seari xdpt on9..perghhh!!!jiwe kaco aku weyh!sanggop aku pnjt lvl7 yg tade org neh semate2 nk on9..ape lah bengap beno line kt u neh??

pe yg pntg skg neh aku kne balancekn kje aku n xtvt maen2 aku..alalala da xble mls malasannn..makanye aku perlukan bantuan!!tlg la sedokan aku..kwn2!!guide aku hah:)

byk lg kje menanti tp wt2 xnmpk ekeke..aku suda tbese ngn budaya wt kje sambey on9 xpn sms dan dengo lgu..even certain ppl ckp cm bnd 2 xlok o xble focus..tp aku ase aku sng ngn care cm2..org len aku tataw lah kann..


Saturday, July 10, 2010

kerja itu dan ini

sem ni aku asekan sem yg begitu mencabar bg aku.credit hour yg berat,subjek yg byk,kne siapkan proposal dan project paper,practical training...urghhh mampukah aku?? n at da same tem aku musti mengekalkan pointer smp lah aku gr8 nnt.harapan tuk gr8 ngn 1st cls honour maseh lg jaoh.aku kini maseh d level 2nd cls upper..masa semakin suntuk dan aku asekan mang x sempat dh huhu~kuciwa:(

d saat ini aku amat memerlukan sokongan penoh dr kuarge dan rkn2.kurangkan waktu bhibo,lbey siyes lam wt kje n ape yg pntg kejesame!hehe.jan la truskan habit 'last min' kamoo tuh.mental pasti rabak abs sem neh..xpe aku harus btahan.mudah mudahan ape yg d rancang akan menjadi..aminnn

Thursday, July 8, 2010

perlukan wang!!


sape nk ks aku dwet secare PERCUMA??haha aku tanak pnjm.aku nk teros!aku maw milikinye lah!ati suda terpikat tp aku kekurangan wang hantaran.owhh syg...sudikah kau menunggu diriku?aku akan tibe dan menyambutmu seperti bln yg jatoh ke ribe:) tp d dpn mataku kini ada dua pilihan..lalu harus yg mana aku miliki sebagai suri d hati?aku tamampu nk miliki kedua2nye..andai ada antare kalian yg tamampu ku sunting...maapkan aku!

Sunday, July 4, 2010

pagik bute smp ptg senja



pg ni tdo ku agak terganggu..ngh syok2 aku tdo ttbe aku tdengo sore abah soh ktorg bgn mnd la tlg die wt kje la.ekeke...tah mende die nk kemas kt lua tu.da lah pasu bunge mak aku da 2 bjik pch.samseng pny kucen spe tah.huh! tp de hikmah gak aku bgn awl..ms ngh buang sampah kt lua ttbe aku tgk..wah!!canteknye bukit2 neh.siap de kabus.sojukk weyh haha.bese la salunye bgn da tghari ekeke.nyaman tol kampong halaman aku neh..epo mang kaye ngn bukit dan gunung ganangnye yg santek:)

ps anto akak aku kt m.gopen aku pon trus teman mak aku g gm.nk bli curtain katenye.tuk rye kann...ps2 ktorg pon g mkn kt stall tpi jln.mkn pasembo sambey d temani burong merpati yg agk byk..ps2 aku g lak break point membeli kek blackforest..nyum3.lapo kek plak.trus pulang ke umh..

p/s:ape lah sua rase xbest sgt.

Thursday, July 1, 2010

sunyi.....

akibat tlalu epi mlm td make aku ase len mcm lak skg neh.mix feeling~sdey.nk mrh.ase sunyi.serabot..sume ade huhu.mengenangkn sem yg da nk stat.aku jd serabot..byknye sbjk nk carry!mampukah aku??ermmm.thesis,rsearch dan viva.ahhh dunia je neh

kdg2 ase cm i need sum1 tuk bcte.tp takot plak pe yg aku nk cte tu cm bowsan xpn alahh kusot ah dengo cte dak neh:(

siyesly ase cm tpinggir dok tpi parit haha..mari kite ubati ati yg lare ngn gelak gulen2.igt bnd2 yg best ms 10 20taon dlu.ececeh...

Wednesday, June 30, 2010

tiket free dr AWANBAND:)


spe sangke ngn mjwb soklan yg aku snirik pon tataw jwpnnye tp trus melayakkan dri aku tuk dpt tket pri g dtrn merdeka.hoyeah2!! da lah aku men tibai je jwb wakaka.tp aku kck ati tol lah ngn manager dorg huhu.da la overlook nm aku ps2 g ks tket tu kt owg len huhu.tp dorg da say sori n soh aku pm nm n add aku kt faris.at 1st aku mang kck ati n mls nk ks tp br td aku cek inbox..

Faris Rafie June 30 at 4:14pm Report
fana,xmolah majuk,td tu manager faris tak nampak,meh nama penuh fana ngan alamat fana eak..pass ni memang menanti fana kat dataran nanti eak,.

haha last2 aku pon..........
FaNa YuNk YuNk June 30 at 8:25pm
kck ati haha:p
nurul farhana zakaria
no 24,hala tmn meru 6,
tmn meru 2B,
30020 ipoh perak
tenkiu2!!:)

hoyeah2~~sgt teruja.mntk2 dpt 2tket:)


Tuesday, June 29, 2010

bayi oh bayi~

emosinye aku tgk brite td..nek muak kot dengo cte yg sme.buang ank.buang ank.buang ank.aku ase kucen,anjen,cipanzi pon syg ank kot.ni plak mnusia yg tuhan da ks akal tuh.
pelik tol dunia neh..yg da btaon2 kawen nk ank tp xdpt2..sdey ati c isteri.ni yg tanak ank sng2 plak pregnantnye.huh!! awat korg da sangap sgt ke??g lah kumpui dwet ps2 kawen..bajet tacukop tayah la wt ala2 grand bodo oii!!

p/s:jge dri.jge iman...aku memesan pd driku jua

Monday, June 28, 2010

eh2 aku lpe sumthg!


aku lpe ah nk blogging d ari kejadian dan kelahiran aku ekeke...taon neh agk mlg n xbest lgsg.tekanan pasaan,fnl exm dan mcm2 prob on dat dae huhu..but i do to managed it:)
last ppr ptg mbuatkan aku lpe seketika ari yg aku nanti2kan tep taon..epi bufdae yg ke 5 wt ted gak..:)

tengs to yana,mil,zee n misz yg telah mbeli sbijik kek yg sgt sdp:) i tot dat u olz lpe cz i pon almost lpe taw..sgt tharu.ase kuang sket beban yg aku pikol...tengs ats nasehat korg kt aku.kamoo sume wanita terhebat!!

sori gak wt c die yg dh col byk3 kali tp aku x agkt:(

kow pny psl lah udg!!

smlm mak aku msk sambal udg..beso2 plak udgnye tuh.nyum3.blasah mkn!!!!ps2 spupu aku lak dtg bwk sambal petai.blasah mkn!!!!

tp skg muke aku da mcm raksase yg salu d tewaskn oleh otomen d saat2 akhir:( dan pg td aku trus g klinik bab muke aku da bengkak2 huhu.saket dow! arap2 b4 stat sem muke aku da kembali elok.aminnn....dlu doc ckp aku ble gik mkn cfud lam kuantiti yg sgt sket.tp skg huh lgsg xble.ampeh!tp xpe aku pon mang da serik nk mkn weyh!!

lau tasaket xpe gak.ni pdey2 ala2 gatal gitu.shit!mls aku nk taep dh huhu..

Saturday, June 26, 2010

jan la kaco babik!

ak tataw la mn dak2 neh dpt no aku.babik tol!siap men pas2 lg kt mbr.helooooo...igt aku neh operator ke hah nk lyn pangai korg yg cmtaek tuh.skali gik korg wt aku repot polis.bia sume masok jel!

skian,trimas

dodoian malam...

d saat aku tbaring sendiri d katel bujang kt klj melati,uitm d atiku tu(wakaka!) aku tigt ms kck2 dlu..d dodoi oleh ibu ngn nyanyian2 rkyt yg aku snirik x taw pe maknenye tp yg pasti aku selesa d popok oleh mak.zmn knk2 yg kite salu tdo lena tanpa perlu memikirkan ape yg akn jd esok...

tp makin kite beso makin byk cabaran yg mst kite lalui..jan penah lari dr masalah sbb ia akn menghambat kamu walau d mn pun jua..itu kate2 nasihat dr sorg bff aku.mekasey kawan:)

aku rindukan dodoian yg salu menemaniku hampir tep mlm...indahnye dunia:)

skg aku da beso pjg hehe..walopun tade popok n lullaby tp ak men blasah je tdo sbb tlalu pnt ngn urusan dunia d siang arinye..ermmm

dan aku t'pk lau aku da ade ank sok tpakse la aku nyanyi lgu indie sbb aku mnt sgt music indie haha..rosak2.....

Friday, June 25, 2010

mekasey krn mengingatkanku:)

Di balik cermin mimpi
Aku melihat engkau
Di dalam engkau
Aku melihat aku
Ternyata kita adalah sama
Di arena mimpi yang penuh bermakna

Bila bulan bersatu dengan mentari
Bayang-bayang ku hilang
Di selebungi kerdip nurani
Mencurah kasih, kasih murni
Mencurah kasih

Di balik cermin, cermin mimpi
Adalah realiti yang tidak kita sedari
Hanya keyakinan dapat merestui
Hakikat cinta yang sejati
Hakikat cinta yang sejati

Dengan tersingkapnya tabir siang
Wajah kita jelas terbayang
Dan terpecah cermin mimpi
Menjadi sinar pelangi
Pelangi

Wednesday, June 16, 2010

lyn lgu raye:)

lalalala...hai smat ari raye kami sume ucapkan.lalalala....even lmbt lg nk raye aku da lyn lgu raye sesorg kt blk haha.dapnye lagu kak pah neh~nostalgia gitu.

bju raye x wt lg neh.adehh sempat ke den nk melaram tem rye t ekeke.ak da tasabo nk blk umh neh.even shotkos tp ak ase cm sem2 bese jek huhu.sgt ttekan.da la nx wik da fnl tuk shotkos neh.aduyai...lom lg hela napas aku ps ngadap fnl sem yg lps..pe ble wt sob3:(

wah lgu kak pazidah jonet plak.lalalala.smuge kite bjumpe lg d ari bhgie ini lalalala...

cik pana oii!g stdy sne.ala jap agi lah.kate aku pd dri snirik:D

p/s:jan lpe dtg umh ye.ahaks!

Tuesday, June 15, 2010

:(

Jangan pernah katakan bahwa
Cintamu hanyalah untukku
Krn kini kau telah membaginya
Maafkan jika memang kini harus ku tinggalkan dirimu
Krn hatiku slalu kau lukai
Tak ada lagi yang dpt ku lakukan tanpamu
Ku hanya dpt mengatakan apa yang ku rasa


Ku menangis membayangkan
Betapa kejamnya dirimu atas diriku
Kau duakan cinta ini
Kau pergi bersamanya


Ku menangis melepaskan
Kepergian dirimu dari sisi hidupku
Harus slalu kau tahu
Akulah hati yang telah disakiti


Ku menangis
Harus slalu kau tahu
Akulah hati yang telah kau sakiti

Monday, June 14, 2010

dan aku katekan aku laparrrrr....

smlm sewaktu aku dan rakan2 sdg asek mkn bege dingdong kami pon de niat nk ganti pose.maka aku pon menjadi ketua kunun2.ajo dorg cane nk niat..mang aku pon ase nk pose arini.ngam plak ari senin kn.ms aku sedang golek2 atas tilam yg x bpe nk empuk tu aku pn t'pk nk bgn awl sket.bajet2 nk saho la kunun.tp aku juz nk num air msk je bab aku mang xbese lau x num air mati tem pepagik

tah npe ttbe aku pon tjge kul 6.02am.aku tgk jam sambey b'pk...ermmm de waktu lg ke hah.aku dahage gle neh.aku pon jln g meja dan trus num air mineral yg de,ngan niat dan pnuh yakin.."ala de lg neh waktu imsak:p "

bgn pg nk g kls td aku pon t'pk2 dan agk ragu ngn status aku..aku neh pose ke x??ermmm

lam lift td aku jmp mbr aku c pah yg agak alim dr kami sume neh.aku pon mluahkan kemusykilan aku.die ngn tgelak2nye pon ckp la..."ala fana lau dh cm2 xdpt la aku nk tlg.ko pose tp ko g num wtpe.lau ko ngigau tem tu xpe"
ermmm.....tp da prob is aku sedo la plak tem tu huhu.bek aku tayah pose je arini..t jela aku gnt pose aku yg berbaki lg 4ari tu huhu..

aritu abg da pesan..lau nk pose xble niat cm2.mn x nye kul 8.30 pg da ngadu lapo la.siap plan nk mkn pe n ktne lg.ish3~terok!!

P/s:even aku cm2 tp bln ramadhan aku taat waktu pose dan bbuke taw:p

Saturday, June 12, 2010

finally...............:)

smlm..keserabutan jiwe yg aku alami akibat penangan cinta dah terubat sket ngn result final yg aku dpt.alhamdulilah:) congrate wt mbr2 yg pass wif flying colours! x sia2 usaha korg yg telah memakse diriku tuk turut serta rajen dan bersungguh2 lam ini perjuangan ekeke.

perjalanan maseh jaoh~dan aku maseh bertateh.lmbtnye aku dowh!psni kne la rajen sket(rajen kew...) harapan tuk DL maseh jaoh.c'mon fana kembalikan blk zmn kegemilangan ko tem dip dolu.ada boley ka?? tp bak kate bung mokhtar "i dun expect anythg" haha..agk best ayt tu tuk aku wat pegangan. mekasey datuk wakaka:p

i dun do dis 4 any1 except: 1st~for my mak abh:)
ak juz nk buktikan kt dorg even aku byk maen,bcnta ke tp aku xpnh lpe y i do cum 'ere...

Friday, June 11, 2010

mlm ini....

Malam ini ku nyanyikan
Sebuah lagu lama yang terbuku dalam nistaku
Hilang daya hilang mata
Inginku luahkan segalanya
Agar engkau sedar semalam
Aku, hanya meminta-minta
Secebis harapan menanti masa hadapan

Malam ini tak terhenti
Tiada nafas lagi
Melunaskan segala janjiku
Aku pinta kau berserah
Moga penghujung cita-cita kita tak terdampar semalam
Aku tiada nafas lagi pikul beban ini
Yang kerap jatuh lari

Thursday, June 10, 2010

tekanan pasaan..dan mane die neh???

jiwe meracau, mix feeling,nebes, butterfly in my stomach huhu...hate dis feeling lah

tekanan pasaan ngn kje yg blambak.dan sok de presentation hahahaha~ol da best cik fana:)
ttbe aku tade mud nk nules even aku sgt ske mnules~huh!!suck lah

k la buhbye.........sori my cik blog:(

Wednesday, June 9, 2010

ati bersepah dgn memori.....♥

cuace yg redup ala2 nk ujn mang wt aku ase ngtok...huarghhh~sempat lg menong+berangan sblom pegi nx cls hehhee...ttbe tigt zmn knk2 dlu..choki2,sugus,crispy,nano2,cekelat syiling emas haha.my childhood candy lah.ms kck2 esp tadika aku salu kne buli haha.tp skg aku lak buli org mwahaha..

tem skula menengah len lg ctenye.adventure gitu..........sbjk yg susa,nk ikot pale anin snirik n explore nu thgs..dan waktu tu aku maseh chomot:)

msuk lak zmn dip~jaoh dr kuarge..nun d land below da wind ak pegi.sgt best..slang,culture dan mknn(sori 2 say fud kt sne tasedap haha)..tp tmpt lepak die cara gak r:)

dan skg in da middle of deg tem~dan aku tasabo nk abs hehe..

dr zmn jiwe kaco+ 0...dtg sorg demi sorg kwn yg sudi mjadi bahu tmpt aku bsandar~a sholder of mine:) wt kn aku ase bsemangat blk..

cnta dtg~cnta pegi..yg dlu biala pegi.dan skg aku epi ngn my sygness..sygness yg 1 mse dlu salu ks smgt..'na ko ble wt.na ko ble idop tnp die.na ko kuat'

dan skg aku nk ckp kt die plak..'na xble wt tnp kamoo.na xble idop tnp kamoo.na xkuat tnp kamoo'.....................:)

Monday, May 31, 2010

dan aku katekn aku jeles.............~~

d saat aku sedang mengarang dan mepek d blog snirik~dan aku katekn mud aku d saat ini adalah---->JELES..huhu npe?y?porke?arghhh benci dow

aku salu tny npe owg neh ade sume yg die ade?npe aku tade?npe die dpt pe yg die nk?npe aku xdpt pe yg aku nk?npe dorg nmpk sweet je bile bsme?npe aku plak jrg2 dpt bjumpe?

dunia neh penoh ngn persoalan yg kite create snirik...adekah kite jugak yg perlu create jwpnnye? aku pon x pst...mayb skg ari dorg..sok luse ari aku plak..aku salu tgu bile lah ari aku nk tibe neh??
o mayb xkn tibe.who knows..except god kn.

arghhh sume neh gle n xrelevant lgsg lah!!tp npe aku trus tbawak2 ngn mud yg ala2 bodow neh haha.ohh no...cik fana penjeles??haha sound silly..but dats wut i feel rite now!

pd cik blog,tmpt aku mencurahkn ase..jan biakan rahsie kite berdua tbongkar yek haha

Sunday, May 30, 2010

patot ke kite berlari................................???

da lme x update blog..byk cte tuk d cte.tp tade ms nk tules hehe.aku tpakse update journal tqm yg cm ampeh lg..ermm sok la sambung kembali..

berlari??waktu skola dlu aku lah johan acare lari hehe.bile aku blari d tgh pdg yg sgt luas(xla luas sgt pon) aku ase cm kewl jek.sbb pe?sume org tgk aku blari ngn pantasnye seperti kuda padi wakaka..tp skg patot ke aku blari lg?pnt asenye.ermmm

desakan dan rasukan minda yg terbawa2 ngn napsu tlh mbawa aku berbicara soal lari.ape yg aku mepek neh??x mgkn aku tergamak nk wt sume tuh.tp apekah option yg ade tuk diri kami??
blari ibarat pelarian d palestin yg d jajah d bumi snirik.sgt x best dan x kewl.jd patot ke kite berlari?

aku yakin de byk pilihan yg terbentang d dpn mate.pe yg perlu aku wt ialah bukak mate luas2,mintak pendapat org len dan cube luahkan pasaan o prob yg tbuku kt sesape yg sudi mdengar..

p/s>>>>> jan biakan diri d pengaruhi ngn napsu dan jan cetek akal.aku bpesan pd diriku

Monday, May 17, 2010

sumpahan dan makian yg berbakol2~~

erm sedo x sedo da abs cuti aku..da tlajak cuti pon wakaka..aku pny psl lah~ buhsan kot maw pulang semula ke u tuk ngadap short kos yg malarrrr...........tp pe bley wt.hamba turutkn ajelah!
tadapat nk bayangkan kembali ke klj d saat org len sedap menghabiskn cuti d umh,relax dan santai.uwaaaa.........

da la bilik tb pon jaoh.cane aku na tgk world cup neh.adesss.......lemaw lah!!
walo pape pon tabaek merungut..mengomel xpe kot hehe...

pulang ke kampus bermakne aku akan menghadapi 1masalah~bgn pagi!!! wt rum8 kuh tulun lah gegokan katel rangke besi tu yek!mekasey..........

d cni juge aku nk ucapkan ribuan trimas wt kampus kuh yg berjaye memanggil kami pulang sbulan 3mgu lbey awl drpd jadual yg senonye ye...taniah2

Thursday, May 13, 2010

kalo la bley ubah takdir.............

aku tnp die..sangatlah asing dunia neh.aku da tbese ngn die. tp ones die tade aku ase nothg..tp pe bley wt.i hv to!!even aku syg die sgt2.aku doakan yg tbaek wt die..jan lpe smyg,igt tuhan salu,bljo rerajen..mayb sumdae die akn jmp org yg lg seswai n bgs dr aku.amin....

aku x smpt nk say sori sgt2 kt die.kalo la aku ble ubah takdir...mst best kn idop neh.angan2 je lbey huhu.pape pon tade kbencian tuk die..die yg da best lam idop aku..salu ade bile aku perlukan sum1 tuk bcerita..tp skg sume 2 da tade................

aku maseh chenta die ♥

Tuesday, May 4, 2010

childho0d~~LOL

hehe da lme xlpk sme2 den borak mende2 mepek haha..ptg td ngadap ppr ethics~soklan yg ampeh dan jwpn pon yg mgkn ampeh haha..but i wish e.thg is okey...aminnn..

td berbicare soal jodoh dan preparation tuk wedding dae haha.sound weird but i think it's normal lahh...brangan tuk wt wedding ceremony yg mnarek dan grand gitu haha.

tp pe yg plg menarek aku ase ialah cte zmn knk2 ktorg~~cte yan n mel mang klaka haha.de gak bnd2 bodo yg ktorg sme2 pnh wt tem kck2 dlu haha.berak dan kencen lam sua,curi buah org,cuci brick game gne air sabon,men opis2,men msk2 lam blk air haha lwk3~~

kalo la sume 2 dpt d flash back kn blk..x pon d buku kn o lbey baek lg d videokn haha..musti best
skg kite sume da jaoh tglkn zmn knk2..skg kite da pikol mcm2 tgjwb n sumtem wt kite ase nk mrh n bengang je haha..tp sume 2 mengajar kite erti idop..bkn sng nk sng.tp nk ssh sng je hhehee...

pape pon lpk n bkongsi cte ngn korg td mang best=)))

Thursday, April 29, 2010

2 da abs~~tgl lg 3=)

ermmm 2 ppr da ak rempoh..adesss.stdy agk perit tp soklan not bad la...mntk2 dpt result yg baek pny...ak neh byk men kot.ske lak tuh stdy last min.mang la perit.td ppr IS~erm de yg ble jwb.de yg ak tapaham lgsg pe die nk haha..len kali wt soklan tu bia clear sket na...

nx ppr~ethics.arghhh hate damn much sbjct tuh! policy k gik dr ethics tu hoho

neway hope sume k lah..b4 tpkse msuk semula ke kls tuk mhadiri short kos yg ampehhhh...
mud yg sgt malassss.............

Sunday, April 25, 2010

kerah.d kerah.dan terkerah~~~


ermmm arini stret dr pg smp mlm aku ngn kwn2 aku stdy gle babeng haha~gle ah IR..dr ptar4 fac engineering kmi mmulekan discussion. asl bkak mulot jew org usha haha.mayb term ktorg xsme ngn dorg.yela org len sebok ngn calculation n term lam engineering, kmi plak sebok ngn isu2 politik yg cm jadah haha.pe ble wt..da 2 yg d soh bljo hikhik.

smp kul 3ptg..still xmkn lg. aku da ase nk mkn je pen yg aku pgg haha.daus la neh~~aku pny lapo tp liao ckp 'sket je lg neh..kite truskn' adehhh aku mkn gak ko hehehe..terkerah aku hakhak.

ps2 da x thn sgt ktorg pon grk g sek2. mkn mkn dan mkn..licin kot pinggan aku haha..den cont blk stdy kt kfc..dilema..nk stdy kt luo ke dlm??d sbbkn kdegilan ktorg, abs bsh kne ujn..ngn alasan nk open air kunun haha~sori ye daus..

byk info aku dpt dr dorg..n aku ase spirit aku dtg blk.aku arap ktorg sume dpt wt lelok tuk 1st ppr neh=)

mekasey gak kt daus cz bnje ktorg fradoo hehe.t bnje la lg ehh

dan term yg kmi blajo arini ialah 'KERAH' wakaka~~

Thursday, April 15, 2010

F.I.N.A.L~

warghh...bile smp je bln 4 mst mud pon barai huhu.benci tol aku npe lah kne ngadap exm sume neh..tensiot!~aku nk stat study dr mn pon aku xtaw.aku tgk org len rilek je..arghh ir,csc,ethics,ob,policy..sume bkin pch otak jew..

tulun2..lau la de doraemon kn sng..

neway gdluk tuk students policy..jan de yg gv up,even aku pon ase bnd yg sme kikiki

Saturday, April 10, 2010

pesan a.b.a.h~


abah aku sorg yg jrg bkate2 tp once die mluahkan pasaan bley wt sume org lam umh tsentap dan tharu hehe..tp abah bkn la siyes dan garang orgnye..aku ase abah x penah pukol aku n yg len2.ermm kecuali akak la sbb liao degil sket dlu haha.tp skg aku ase abah da bley bbangga dgn die.taniah da abs master ang kak.tgu konvo je hehehe..

abah salu psn stdy rerajen..esp tem nk amk spm.die ckp result spm tu pntg gle.ibarat lam quran mukadimahnye al-fatihah.cm2 jgk la ngn spm.mule2 aku x cye tp lps aku da ngadap sumenye br aku taw kbenarannye...

die psn cr penjage yg baek sbg pengganti abah..aku taw abah jge kami sket pon tade yg kurang.sumenye cukup..tp bile aku degil ngn pendirian aku,aku ase sgt hurtful..

aku arap di ari tua die nnt ktorg x kn sesekali lpe kt die..n kami nk wt die epi dan idop sng.x yah pk mende2 remeh temeh dah..bia die rehat cukup2 sambey minum kopi dan bc paper d kusi malasnye dan bmaen ngan cucu2nye haha..>_<

Saturday, April 3, 2010

epy b.u.f.d.a.e mak=)

arini bufdae mak aku..epy bufdae yg ke 46 mak..=) pic neh tah la ms liao umo bpe hehe.takawen g kot. adk aku yg dok nyendeng kat aku neh ckp 'kulet pon tegang lg' haha lwk lak..ktorg ks gift yg bese2 je dan mgkn jugak agk plik hoho...

Friday, April 2, 2010

klj melati-sek2-sek17-epo~


haha akhirnye bjye gak ak smp ke umh.perjalanan yg x jugak singkat tp still penat.otw ke epo mcm2 benda aku tgk dan ase.de yg lucu.de yg geram.de gak yg ase ampeh hehehe...disebabkan kls csc cancel maka aku pon bgegas blk ke blk.kemas pe yg patot,kutep bju kat ampaian,g atm withdraw dwet n trus blari ke bus stop. lme gak aku tgu bas t603 da la pns huhu.smp2 je kat sek2 aku nmpk btl2 dpn mate aku bas g sek17 plak blalu pegi ngan slambenye~saket ati weyh!! last2 aku naek lah teksi.mhl dow! tp xpela dpt gak aku bli tket kul1 hehe~mood bangge jap.

pnen pale aku lpk kat bus stand tuh.br je aku nk mnum ayo ttbe de sorg machik neh slumber je rotan ank liao ngan ranting kayu..byk kali lak tuh.saket ati aku tgk.lam ati aku ttny pela slh dak tuh??die juz maen2 kat area tu je.ermmm...hanya mampu melihat...

ttbe aku nmpk lak sorg dak yg noty ngah pukol2 2eko kucen ngan botol kosong.ampehnye!!ase nk mrh tp pe kn daye...

otw ke epo...ujn membasahi bumi.seakan2 dedaunan dan bunge2 riang disirami air..ase nyaman suasana d epo tem tu.ngan view yg santek aku pon bcakap lam ati..'even epo x la canggih sgt cm kl tp sentimental value yg de kat old skool town neh sgt tgi'=)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...