search this blog!

Tuesday, May 10, 2011

ANAK, ANUGERAH ALLAH

salam pembaca..hari ini Halaqah Sentuhan Kalbu bicara tentang topik Bukan Mainan..terus terang aku katakan hanya tangisan yang mampu memberi jawapan..sudah lah berdosa berzina, di tambah plak dengan membunuh. bukan kah anak yang soleh dan solehah tu harta kita di akhirat kelak? doa dorg masa kita dalam kubo tu penting..


mendidik anak2 zaman sekarang memang penuh cabaran. lebih2 lagi anak gadis. dan aku pun gadis jugak..harus pandai jaga diri! bak kata ustaz tadi, sebelum anak2 kita di peluk, di dakap dan di belai oleh lelaki lain di luar sana, kita sebagai ibu bapa harus memeluk mereka dengan penuh kasih sayang, layan mereka dengan mesra biar pun sudah dewasa.

aku sangat setuju dengan kata2 beliau. jangan biarkan anak2 kita pegi jauh dari ibu bapa dan mencari kasih dan perhatian dari lelaki2 bukan muhrim di luar sana. aku akui aku jugak penah buat salah. mudah-mudahan lps ni aku tak ulang lagi..


terus terang aku katakan aku sangat bersyukur pada Allah sbb aku di kurniakan mak yang menyambut kelahiran aku kat dunia ni dengan tangisan kegembiraan dan abah yang menyambut kelahiran aku dengan iqamat. kita sebenarnya jauh lebih bertuah dari bayi2 yang di buang dan di bunuh oleh ibu bapa mereka yang sudah hilang nilai kemanusiaan. Nauzubillah...

No comments:

Post a Comment

kekumen~


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...