search this blog!

Thursday, February 7, 2013

For the time being...

Assalamualaikum..cuaca yang mendung. Alhamdulilah masih lagi diberikan kesempatan untuk hidup, muhasabah kembali diri ni..Kehidupan macam biasa saja, baik dan tenang di sisi keluarga dan yang tersayang..Semalam terlanjur kami berbicara tentang kewangan, simpanan untuk masa depan..Katanya apa nak dibuat dengan duit yang kita simpan..aku berkongsi serba sedikit ilmu yang aku ada..dia bertanya lagi dan lagi sehingga aku kekeringan idea..dalam hati aku tau dia mesti nak cakap pasal perancangan yang itu..memang tepat sekali tekaan aku, simpan duit untuk menamatkan zaman bujang..katanya, doakan la supaya satu hari nanti kita dapat bersama..InsyaAllah, selalu aku doakan. Tiada daya untuk menolak sesuatu kemudaratan dan tiada kuasa untuk mendatangkan kebaikan melainkan dengan kudrat iradat Allah..

Malam tadi sebelum tido, macam biasa aku berwudhuk dan sedikit berdoa..mengalir juga air mata ni mengenangkan kesilapan yang lalu..kadang-kala aku benci diri sendiri..moga Allah mengampuni...aku mimpikan awan berarak rendah, bintang bercahaya di langit. Seperti aku mampu menyentuhnya dengan hujung jari..lalu aku terkejut jaga dan terus hantar mesej kejut dia bangun..aku cerita pada mak..Alhamdulilah mimpi yang baik..

Apa-apa pun Allah maha mengetahui apa yang terbaik buat kita semua..teruskan berdoa, aku terima semuanya..insyaAllah..aminn

No comments:

Post a Comment

kekumen~


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...