search this blog!

Friday, June 3, 2011

tilik nasib!

aku percaya dalam dunia yang moden ni amalan tilik nasib maseh di anggap relevant. ada yang menilik nasib melalui tarikh lahir, tapak tangan, batu jed n macam2 lagi lah. hukum mengamalkan ilmu menilik nasib adalah berdosa besar dan merupakan satu perbuatan syirik. larangan tentangnya jelas disebut dalam al-Quran Surah Al-Maidah ayat 90...

kat sini aku nak kongsi sikit cite pasal tilik nasib ni lah. jangan salah sangka. aku tak penah jumpa tok bomoh dan mintak di tilik nasib haha. tapi seingat aku masa sekolah rendah, maybe std 4 0 5 camtu la. aku penah jumpa 2 orang uncle Chinese n Indian n sorang makcik. yang cina n india tu contractor masa bapak aku renovate rumah n makcik tu aku tak ingat lah sape. nak di jadikan cte, dorg penah tenung muke aku den terus keluarkan statement yang aku tak mintak pon. 

dorg penah cakap, kalau dari segi kesihatan, if aku abaikan cara makan yang baik mayb dalam umo 30an aku dah ade macam2 penyakit macam opah umo 60an. gle takot! kalau boleh nak la sehat n pjg umo kannn..den lagi satu yang dorg penah cakap ialah AKU LAMBAT BERTEMU JODOH! mayb 30an aku maseh belom kawen. waktu tu aku kan kecik lagi so aku juz ignore jelaaa..yang peliknye tiga2 orang ni cakap benda yang sama! tah la...

skg umo aku baru 23 ^^, lek r kan haha. tapi dalam hati takot jugak kalau2 betol ape yang dorang cakap. tapi jodoh sume di tangan tuhan n tak baik lak nak caye ape yang dorg ckp. kang jatoh dosa plak huhu. skg aku ada kekasih dan aku harap dia lah jodoh aku. tapiiiii...relationship kami ni macam ade masalah sket la. ermmm. sejak aku berkawan dengan dia, aku tak penah fikirkan benda lain. aku rasa aku betol2 serious lam hubungan ni. Dia? aku tak tahu lah..

bila sampai waktunya, ape yang akan jadi aku harap aku redha dan boleh terima ape yg bakal jadik. soooo kesimpulannye tilik nasib tetap berdosa besar ok ^^

No comments:

Post a Comment

kekumen~


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...