search this blog!

Thursday, May 17, 2012

Hatred

Assalamualaikum...what a wet Thursday..mendung je pagi ni hehe..adakah semendung hati ni? jeng jeng jeng..Yang baik datangnya dari Allah, yang buruk mungkin datangnya dari kesilapan dan kealpaan diri sendiri..Apa pun hidup mesti diteruskan, bersyukur dengan segala kurniaan Illahi...

Sekarang, apa yang boleh aku pesan dalam diri ni ialah selalulah berhati-hati dalam melangkah..dalam semak mungkin ada duri yang kita tak nampak. Mungkin ada kalanya kita terpijak tapi perjalanan tetap harus diteruskan..Jangan fobia melangkah sebab mugkin ada sesuatu yang berharga sudah sedia menanti di penghujung jalan:)


Malam tadi bukanlah hari yang begitu baik bagi aku..Tapi entah macam mana..mungkin kebiasaan untuk marah-marah itu sudah tiada. Walaupun sakit telinga menadah kata-kata pedih tapi aku tahankan saja. Hormat atas dasar perbezaan usia..Susah ke untuk kita saling menghormati? Nak ditegur aku segan, tak tahu macam mana nak mulakan bicara..maklumlah aku kan orang baru dalam rumah ni..mereka sudah aku anggap seperti kakak-kakak..


Aku harap mereka akan ubah sket perangai mereka tu. Jangan cepat marah-marah, jangan terlampau berkira, jangan cakap main lepas sampai terguris hati orang lain. kalo boleh tegur la baik-baik. Semua orang dalam rumah ni dah besar, patutnya di layan sebagai orang dewasa:) Jangan baru buat kerja sekali dua sudah mengungkit..Orang lain pun ada buat juga tapi mungkin tak tunjuk depan-depan..kadang-kadang sedih dan tak tahan dengar mereka memaki kucing-kucing gelandangan yang tumpang makan di rumah. Bila tengok mata meow-meow tu aku jadi tak sampai hati..mesti dorg faham kata-kata manusia kan...Maafkan aku yang tak dapat nak menolong...


No comments:

Post a Comment

kekumen~


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...