search this blog!

Thursday, May 3, 2012

If only I could..

Hye..harini Khamis. Pagi yang tenang, setenang hatiku..Thank you Allah for blessing me and the people I love most in my life..my family, my friends or even the people who hate me:)


Bila ingat balik kesalahan yang aku dah buat dulu..malu rasanya. If only I could turn back time..Tapi tu sesuatu yang mustahil tuk berlaku kan..So apa yang paling penting sekarang aku takkan ulang balik kesilapan yang sama..If aku ulang balik maknanya aku sengaja ulang dosa yang sama..Dulu mungkin terlalu ikutkan darah muda. Tapi sekarang pun aku masih muda ape hehehe..Usia klimaks macam ni la paling banyak cabaran..Hidup ni sentiasa ada dua pilihan. Terpulang pada kita mana satu jalan yang kita nak pilih. Aku tak mahu lost in lust macam dulu..


Benar kata-kata di dalam kalam suci, Kasih sayang Allah sentiasa mendahului kemurkaanNya..sekarang baru terpampang depan mata. Sekarang baru aku nampak..Sesuatu perkara tu mungkin nampak cantik dan sempurna di mata kasar tapi sebenarnya membawa kemudaratan dalam hidup kita..Mungkin bukan dalam jangka masa terdekat tapi bakal berlaku di masa akan datang.


Selain nikmat paling utama dalam hidup aku iaitu dilahirkan sebagai orang Islam, ini lah nikmat yang aku rasa sangat mengubah rentak hidup aku..Few years back aku macam orang tak tahu bersyukur, Islam pada nama tapi hanyut dalam nafsu sendiri. Aku tak salahkan sesiapa. Mungkin aku sendiri yang senang terpengaruh. But thank you Allah for your blessing. You are so compassionate and so merciful and answer all my prayers. Thank you Allah for listening and taking care of all my needs..I'm trying to be a good daughter and a good Muslimah too..aaminnn

No comments:

Post a Comment

kekumen~


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...