search this blog!

Saturday, July 24, 2010

jln2 keliling kota

perjalanan yg agk singkat tp mcm2 bnd telah ku lihat..ade yg pelik.ade yg belas.dan ade yg rambang mata haha..bermula ngn niat mahu ke ole2 tuk mbayar bil brodband dan menjamu selera d pak li kopitiam..dan tlintas juga niat d ati mahu membeli spotong kek d secret recipe ngee..setelah selesai urusan mbayar bil yg tak sampai 5min tp terbang la jgk rm68 dwetku huhu..lalu trus ke pak li sambey b'pk ape aku nk mkn...asam laksa pak li aku asekan menu yg tbaek d sane...lazat3 hingga menjilat mangkok.ngn tekak yg maseh kurang sehat,aku maseh mampu m'ode ice blended choc.dan kesannye tekak aku makin saket smp skg.pdn muke tuk diri aku..
ttbe tlintas d ati nak mbeli tudung..mn yg best dan murah dan byk pilihan ye..ahaaa.mst lah jln TAR! lalu aku btny pd akak aku cane nk ke sne..ohh sngnye.maklum lah awk x pnh g nek public transport neh..smp d sane..mak ehh pny la rmi makhluk Allah..aku pon turot serta mencuci mate dan membeli tudung2 yg bkenan d ati, beg dan tak lupe wt mak, akak dan mira:)
mknn yg sodap2 pon byk..dapnye popia tuh.jap ag ps abs bli2 aku nk bli ah popia tu..aku pon trus jln.jln dan jln..
sambey aku menabo dwet pd para penjual(bajet kaye kn),aku tnampak sorg pakcik oku yg sedang jual kepek..ase simpati d ati yg sgt menebal..dah 2 3x lalu pakcik tu maseh teriak ngn suara serak2 basahnye.."kepek..kepek..." sayu atiku mdengar..at least pakcik tu bkn ngemis kn..aku pon mhulurkan sejumlah wang.walopon hargenye hny sengget tp aku amk sebungkos jela..biala yg lbh tu wt sedekah..doanye pd aku muge tuhan memurahkan rezeki adek...muge tuhan yg memurahkan rezeki pakcik..aku ase tu yg sepatutnye:) muge idop pakcik t akn lbey baek dr skg..

No comments:

Post a Comment

kekumen~


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...